ارکان هایی برای موفقیت سازمانی
1. مدیریت منابع کارآمد:
چشم انداز عملیاتی:
لجستیک تخصیص و جابهجایی منابع را بهینه میکند و تضمین میکند که مواد خام، منابع و محصولات به جایی که نیاز دارند و در زمان نیاز میرسند.
نقش محوری:
از یک کارخانه تولیدی که نیاز به عرضه مداوم دارد تا دفتری که به لوازم التحریر نیاز دارد، لجستیک با مدیریت کارآمد این منابع، عملیات روان را تضمین می کند.
2. رضایت مشتری و خدمات:
چشم انداز عملیاتی:
تحویل به موقع، سفارشات دقیق و خدمات پاسخگو برای راضی نگه داشتن مشتریان و وفادار نگه داشتن آنها حیاتی است.
نقش محوری:
لجستیک با حصول اطمینان از اینکه محصولات یا خدمات در شرایط مناسب و در زمان مناسب به مشتریان میرسند، مستقیماً بر رضایت مشتری تأثیر می گذارد. لجستیک چه فروشگاه اینترنتی یا یک پلت فرم آنلاین باشد، تدارکات تجربه مشتری را شکل می دهد.
3. بهینه سازی هزینه:
چشم انداز عملیاتی:
متعادل کردن هزینه ها بدون به خطر انداختن کیفیت برای سودآوری هر سازمانی بسیار مهم است.
نقش محوری:
لجستیک با سادهسازی فرآیندها، کاهش موجودی غیر ضروری و بهینهسازی مسیرهای حملونقل به بهینهسازی هزینه کمک میکند. کمک قابل توجهی به نتیجه یک سازمان می کند.
4. انعطاف پذیری زنجیره تامین:
چشم انداز عملیاتی:
اختلالات غیرمنتظره، مانند بلایای طبیعی یا تغییرات ژئوپلیتیکی، می تواند جریان کالاها و خدمات را مختل کند.
نقش محوری:
لجستیک نقش کلیدی در ایجاد یک زنجیره تامین انعطاف پذیر ایفا می کند. لجستیک با تنوع بخشیدن به تامین کنندگان، داشتن برنامه های اضطراری و انطباق سریع با تغییرات، تداوم را حتی در زمان های چالش برانگیز تضمین می کند.
5. کارایی عملیاتی و انعطاف پذیری:
چشم انداز عملیاتی:
سازمان ها باید به سرعت با تغییرات بازار و تقاضاهای در حال تحول مشتری سازگار شوند.
نقش محوری:
لجستیک چابکی عملیاتی را تسهیل می کند. این سازمان ها را قادر می سازد تا عملیات خود را به طور موثر افزایش یا کاهش دهند، سطوح موجودی را تنظیم کنند و استراتژی های محوری را بر اساس پویایی بازار در زمان واقعی انجام دهند.
نوشته شده توسط محمد قندچی