UNESCAP

پروژه های UNESCAP

در UNESCAP علاوه بر این، به طور فعال در کار گروه کارشناسان در ایجاد قانون واحد راه آهن با هدف ایجاد یک رژیم حقوقی، یک قرارداد حمل و یک رژیم مسئولیت برای حمل و نقل بار بین اروپا و آسیا مشارکت داشته است.
دبیرخانه یونسکوپ در حال حاضر پروژه های زیر را اجرا می کند:
«توسعه خدمات حمل‌ونقل بین‌وجهی بدون مانع در شمال شرق و آسیای مرکزی با مشارکت راه‌آهن به منظور گسترش ارتباطات حمل‌ونقل اروپا و آسیا» و «تسهیل حرکت‌های فرامرزی برای حمل‌ونقل ریلی بین‌المللی».
در چارچوب این پروژه ها حوزه های زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت:
• تعیین فهرست الزامات اسناد جاری برای حمل و نقل ریلی میان وجهی با بخش های حمل و نقل جاده ای و دریایی، و همچنین رویه های عبور از مرز برای حمل و نقل ریلی.
• راه های ممکن برای ساده سازی و ساده سازی اسناد و تشریفات برای حمل و نقل ریلی میان وجهی (شامل بنادر دریایی و گذرگاه های مرزی) بین کشورهای شرکت کننده در پروژه در شمال شرق و آسیای مرکزی.

سازمان هایی که راه اهن قزاقستان درآنها شرکت دارد

در آوریل 2016، نمایندگان UNESCAP جلسات متعددی را در قزاقستان در مورد اجرای این پروژه ها با سازمان های دولتی، نمایندگان شرکت های راه آهن ملی و شرکت های حمل و نقل کالا برگزار کردند.
در سال 2016، موافقت نامه بین دولتی در مورد بنادر خشک در چارچوب UNESCAP با هدف حمایت و توسعه بنادر خشک با اهمیت بین المللی به عنوان وسیله ای برای تحریک و توسعه یک سیستم حمل و نقل و لجستیک بین المللی یکپارچه بین المللی در آسیا و اطمینان از اتصال آن به اجرا درآمد. با مناطق همجوار با توجه به علاقه فزاینده به تجارت متقابل بین کشورهای جنوب شرقی آسیا و آسیای مرکزی، قفقاز و اروپا با هدف جذب حجم بیشتری از محموله برای حمل و نقل ریلی و تضمین حمل و نقل بدون مانع، کار بر روی همکاری بین OSJD و UNESCAP ادامه دارد. به منظور بهبود کارایی حمل و نقل ریلی بین این دو منطقه.
راه آهن قزاقستان در سازمان های زیر مشارکت دارد:
• شورای مرکزی حمل و نقل ریلی کشورهای مشترک المنافع و بالتیک (CCRT). این توافقنامه در 14 فوریه 1992 مینسک، بلاروس امضا شد.
• سازمان همکاری اقتصادی (ECO). قزاقستان در سال 1992 به آن ملحق شد.
• سازمان همکاری بین راه آهن (0SJD). این موافقتنامه توسط وزارت حمل و نقل و ارتباطات قزاقستان در 30 مه 1995 در هانوی، ویتنام امضا شد.

• کریدور حمل و نقل اروپا – قفقاز – آسیا (TRACECA).
سازمان همکاری شانگهای (SCO)؛ و • شورای هماهنگی حمل و نقل (CTC).

قزاقستان تمیر ژولی

“قزاقستان تمیر ژولی” با نهادهای بین المللی زیر همکاری می کند:
• کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا (UNECE).
• سازمان بین دولتی برای حمل و نقل بین المللی راه آهن (0TIF).
کمیته حمل و نقل ریلی بین المللی (CIT)؛
• آژانس راه اهن اتحادیه اروپا (ERA).
• شورای هماهنگی حمل و نقل ترانس سیبری (CCTT). و • فدراسیون بین المللی انجمن های حمل و نقل کالا (فیاتا).
قزاقستان همچنین در تصمیم گیری در مورد مسائل حمل و نقل ریلی در جامعه اقتصادی اوراسیا (EEC) و سازمان همکاری آسیای مرکزی (0CAC) مشارکت دارد. در چارچوب این سازمان ها، اسناد نظارتی یکسانی برای حمل و نقل بین المللی بار و مسافر، تعرفه ها و کریدورهای حمل و نقل بین المللی تدوین شده است.
قزاقستان قراردادهای دوجانبه و چند جانبه در زمینه هماهنگی حمل و نقل ریلی با کشورهای همسایه دارد. نشست های بین دولتی کمیسیون ها بین قزاقستان و کشورهای زیر سازماندهی شده است: قرقیزستان، ازبکستان، فدراسیون روسیه، ایران، ترکمنستان و ترکیه. در این جلسات مسائل مربوط به مقررات حمل و نقل ریلی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
تنظیمات خاصی در کار حمل و نقل ریلی برای هدایت توسعه آن مطابق با الزامات رقابت بین المللی و جذب جریان های بار از طریق قلمرو قزاقستان مورد نیاز است.

پست قبلی

شاخص عملکرد حمل و نقل (LPI)

پست بعدی

موقعیت حمل و نقل تاجیکستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *