راه آهن

راه آهن

بیشتر محموله های ترانزیت و صادرات-واردات از طریق راه آهن حمل می شود: 52.2٪ از کل گردش کالا. موقعیت جغرافیایی قزاقستان این امکان را به آن می دهد. که بتواند نقش یک پل بین قاره ای و ترانزیتی بین اروپا و آسیا را ایفا کند. مقاصد اصلی محموله های ترانزیت عبارتند از: ازبکستان (45٪)، قرقیزستان (20٪)، ترکمنستان (6٪)، تاجیکستان (9٪)، افغانستان (5٪)، روسیه (5.6٪) و چین (4.5٪). .
حمل و نقل ریلی نقش پیشرو در پیوندهای حمل و نقل اروپا و آسیا (EATL) و بخش خدمات بین وجهی ایفا می کند. بیشتر محموله های ریلی محموله های کالاهای فله ای از جمله نفت، آهن، فلزات، زغال سنگ و غلات (80 درصد) هستند.
مسیر حمل‌ونقل بین‌المللی ترانس خزر (TITR) که به عنوان کریدور میانی نیز شناخته می‌شود. یکی از معدود جایگزین‌های واقعی برای حمل‌ونقل ریلی چین-اروپا را ارائه می‌دهد. بیشتر حمل و نقل ریلی، محموله های کالاهای فله ای شامل نفت، آهن، فلزات، زغال سنگ و غلات (80 درصد) است.

فرصت ها در راه آهن

  • دولت قزاقستان در نظر دارد 1.664 میلیارد دلار در پروژه های نوسازی راه آهن بین سال های 2022 تا 2025 و حدود 4 میلیارد دلار برای نوسازی انبار و واگن ریلی، تعمیرات اساسی ریل و لوکوموتیو بین سال های 2022 تا 2026 سرمایه گذاری کند.
  • EBRD قصد دارد بیش از 100 میلیون یورو در اپراتور دولتی راه آهن قزاقستان (KTZ) برای ارتقای مسیرهای حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری کند.

سه بندر دریایی قزاقستان در دریای خزر فرصت هایی را برای توسعه خدمات حمل و نقل و حمل و نقل بین وجهی فراهم می کند.

در 31 مارس 2022، ترکیه، قزاقستان، گرجستان و آذربایجان بیانیه ای را در مورد “کریدور میانی” امضا کردند. این سند بر اهمیت همکاری بین طرفین برای ادغام کریدور در سیستم حمل و نقل بین المللی تاکید می کند. در حال حاضر سه کشتی با ظرفیت کل 600 TEU بین آکتائو و باکو حرکت می کنند. اما تعداد کشتی های این مسیر از سپتامبر 2022 به شش کشتی افزایش می یابد.

فرصت ها در دریا

بندر آکتائو دریایی قصد دارد با سرمایه گذاری 16.8 میلیون دلار در ساخت هاب کانتینری جدید، 103.2 میلیون دلار برای بازسازی اسکله ها و لایروبی منطقه بندر، ظرفیت را افزایش دهد.
برنامه‌های توسعه بندر کوریک شامل ۲۷۳.۵ میلیون دلار ساخت کارخانه کشتی‌سازی/تعمیر کشتی، خرید چهار تا هشت کشتی ۴۰ میلیون دلاری، ساخت ۵ اسکله جهانی دیگر با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون دلاری، ساخت یک کارخانه کشتی‌سازی ۲۷۳.۵ دلاری است.

حمل و نقل بین المللی خلیج فارس ریل
حمل ریلی و جاده ای به آسیای میانه و روسیه
دارای دفاتر فعال در مشهد ، سرخس ، اینچه برون، تهران و بندرعباس
صفحه لینکدین


پست قبلی

حمل بار به قرقیزستان

پست بعدی

حمل و نقل هوایی قزاقستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *