حمل و نقل قزاقستان

حمل و نقل قزاقستان

سهم حمل و نقل در تولید ناخالص داخلی کم است. دولت همچنان قصد دارد قزاقستان را به بزرگترین مرکز حمل و نقل و آسیای مرکزی تبدیل کند. و به عنوان پل ارتباطی بین اروپا و آسیا عمل کند. یکی از اهداف کلیدی ایجاد زیرساخت حمل و نقل و لجستیک کارآمد بر اساس اصل “گفتار” است.
برنامه هایی برای ایجاد تسهیلات لجستیک حمل و نقل صنعتی در خارج از قزاقستان از طریق سرمایه گذاری مشترک در منطقه و از طریق قطب های جهانی در نقاط ترانزیت کلیدی وجود دارد. اقدامات انجام شده امکان بهبود چشمگیر موقعیت کشور در شاخص عملکرد لجستیک (LPI) را از 133 در سال 2007 به 71 در سال 2018 فراهم کرد است.

راه آهن قزاقستان

راه آهن قزاقستان (KTZ) جریان های بار را هماهنگ می کند، بارگیری زیرساخت های حمل و نقل را فراهم می کند. و کارایی و رقابت کریدورهای حمل و نقل قزاقستان را افزایش می دهد. اپراتور چندوجهی تلفیق تعرفه تکی سرتاسری را برای انواع حمل‌ونقل و بهینه‌سازی هزینه‌های حمل‌ونقل در سراسر کشور فراهم می‌کند. و محموله عبور و ترخیص کالا از گمرک را ساده‌تر می‌کند. در عین حال، توسعه سیستم حمل و نقل و لجستیک جمهوری زیرساخت بندر و ترمینال در قزاقستان را ارتقا خواهد داد.
علاوه بر ایجاد هاب های لجستیک بین المللی بزرگ در قزاقستان، توجه زیادی به توسعه شبکه های حمل و نقل داخلی و لجستیک می شود. مراکز حمل و نقل و لجستیک در شهرهای بزرگ قزاقستان: آکتوبه، پاولودار، آلماتی، اورالسک، آتیرائو، آکتائو، کوستانای، اوست-کامنوگورسک ساخته خواهند شد.

تجمیع کالا

هاب ها برای ذخیره سازی، پردازش و تجمیع کالاها در مراکز منطقه ای ایجاد خواهد شد. در آینده، این مراکز لجستیک منطقه ای بزرگ با اصل “پرتو” به مرکز مرکزی نورسلطان متصل خواهند شد.
ساخت و بازسازی جاده ها بین مراکز لجستیک مرکزی و منطقه ای تحت برنامه Nurly Zhol 2020-2025 برنامه ریزی شد است. مراکز لجستیک منطقه ای زیرساخت لجستیکی ایجاد خواهند کرد که از طریق آن کالاها به مراکز لجستیک کوچکتر اختصاص داد شد به ذخیره سازی، پردازش و تجمیع کالاها توزیع می شود.
فرصت ها یک مرکز تجاری و لجستیکی جدید در مرز قزاقستان و قرقیزستان ساخته خواهد شد. مجتمع جدید به توسعه مجتمع کشت و صنعت و همچنین نوسازی همکاری های صنعتی کمک خواهد کرد.
مرکز بین المللی تجارت و همکاری اقتصادی (|CTEC) “آسیای مرکزی” در مرز قزاقستان و ازبکستان قرار است با سرمایه گذاری خصوصی ساخته شود. این مرکز در زمینی به مساحت 400 هکتار و ظرفیت خروجی آن 35 هزار نفر و 5 هزار کامیون در روز در هر دو جهت خواهد بود. انتظار می رود این مرکز به یک پلت فرم بزرگ صنعتی، تجاری و لجستیکی تبدیل شود که ازبکستان و قزاقستان در آن پروژه های سرمایه گذاری مشترک را اجرا می کنند. حوزه‌های اولویت‌دار برای همکاری‌های صنعتی، بخش تولید، تجارت کشاورزی و صنایع سبک هستند.

بانک جهانی

بانک های توسعه چندجانبه و تامین مالی دولت قیمت فروش، شرایط پرداخت و تامین مالی می تواند عامل مهمی در برنده شدن یک قرارداد دولتی باشد. بسیاری از دولت ها پروژه های کارهای عمومی را از طریق استقراض از بانک های توسعه چند جانبه (MDB) تامین مالی می کنند. یک راهنمای مفید برای کار با MDBS، راهنمای مالی تجارت است. اداره تجارت بین‌الملل (|TA) وزارت بازرگانی ایالات متحده (USDOC) دارای یک افسر خدمات بازرگانی خارجی است که در هر یک از پنج بانک توسعه چندجانبه مختلف (MDB) مستقر است: بانک توسعه آفریقا. بانک توسعه آسیایی؛ بانک اروپایی بازسازی و توسعه؛ بانک توسعه بین آمریکایی و بانک جهانی.

حمل و نقل بین المللی خلیج فارس ریل
حمل ریلی و جاده ای به آسیای میانه و روسیه
دارای دفاتر فعال در مشهد ، سرخس ، اینچه برون، تهران و بندرعباس
صفحه لینکدین

پست قبلی

حمل و نقل هوایی قزاقستان

پست بعدی

28th Kazakhstan International Transport & Logistics Exhibition

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *