شاخص عملکرد حمل و نقل (LPI)

شاخص عملکرد بانک جهانی حمل و نقل (LPI) که به عنوان گزارش «اتصال به رقابت» نیز شناخته می‌شود. جامع‌ترین ابزار مقایسه بین‌المللی را برای اندازه‌گیری روابط دوستانه تجارت و تسهیل حمل‌و نقل کشورها ارائه می‌کند. درک مولفه های عملکرد تجاری و حمل و نقلی می تواند به کشورها کمک کند تا کارایی حمل و نقل بار را بهبود بخشند و نقاط ضعف و قوت خود را در مقایسه با رقبا شناسایی کنند. گزارش “اتصال به رقابت” در سال های 2007، 2010، 2012 و 2014 منتشر شد است.

بانک جهانی حمل و نقل دارای دو بخش اصلی است: LPI بین‌المللی، که در آن تا 166 کشور در مقابل یکدیگر معیار قرار می‌گیرند، و LPI داخلی، که بینشی در مورد مجموعه‌ای از شرایط حمل‌و نقل در هر کشور ارائه می‌دهد.
LPI بین‌المللی به شش بعد نگاه می‌کند که مهمترین جنبه‌های عملکرد حمل‌و نقل تجاری کشورها را نشان می‌دهد، که در آن هر بعد در یک مقیاس 5 درجه‌ای رتبه‌بندی می‌شود (Arvis, et al., 2014)

رتبه بندی:
  • گمرک؛ کارایی فرآیند ترخیص کالا از گمرک
  • زیرساخت؛ کیفیت تجارت و زیرساخت های مرتبط با حمل و نقل
  • حمل‌و نقل بین المللی. سهولت ترتیب دادن محموله های با قیمت رقابتی
  • کیفیت حمل‌و نقل. شایستگی و کیفیت خدمات لجستیکی
  • ردیابی و ردیابی؛ توانایی ردیابی و ردیابی محموله ها
  • به موقع بودن. دفعاتی که با آن محموله ها در زمان برنامه ریزی یا مورد انتظار به گیرنده می رسد

LPI داخلی اطلاعاتی را در مورد جنبه‌های خاص در کشورهای محل کار پاسخ‌دهندگان، از جمله واردات/صادرات، زمان انجام، هزینه‌های زنجیره تامین، ترخیص‌های گمرکی و درصد محموله‌هایی که تحت بازرسی فیزیکی قرار می‌گیرند، ارائه می‌کند.

شاخص کلی با تجزیه و تحلیل شش بعد ذکر شده در بالا محاسبه می شود. هیچ یک از اینها به طور مستقل سطح خوبی از عملکرد حمل‌و نقل را تضمین نمی کند، و گنجاندن آنها مشروط به مطالعات تجربی و مصاحبه های گسترده انجام شده با متخصصان حمل و نقل بین المللی است.

حمل و نقل بین المللی خلیج فارس ریل
حمل ریلی و جاده ای به آسیای میانه و روسیه
دارای دفاتر فعال در مشهد ، سرخس ، اینچه برون، تهران و بندرعباس
صفحه لینکدین این شرکت

پست قبلی

اهمیت کریدور Corridor 2 OSJD قزاقستان

پست بعدی

UNESCAP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *