با امکان مقایسه در 166 کشور، LPI توسط شرکتها برای شناسایی چالشها و فرصتهای مربوط به زیرساخت حمل ونقل. صلاحیت حمل و نقل، و در دسترس بودن ابزارها و منابع برای مدیریت کارآمد زنجیرههای تامین آنها استفاده میشود.
امتیاز یا اهداف رتبه LPI در برنامه های توسعه استراتژیک اقتصادها نشان داده شده است.
اندکی پس از انتشار گزارش LPI در سال 2007، مقامات دولتی اندونزی گفتگوی عمومی خصوصی گسترده ای را در مورد مسائل حمل و نقل در این کشور راه اندازی کردند. این فرآیند منجر به تهیه یک برنامه عملیاتی با تمرکز بر هزینههای تجاری در بنادر اصلی و چالشهای خاص کشوری متشکل از بیش از 10000 جزیره شد. اگرچه تعدادی از مسائل هنوز حل نشده باقی مانده است. این اصلاحات اولیه به بهبود رتبه LPI کشور از 75 در سال 2010 به 59 در سال 2012 و در نهایت به 53 در سال 2014 کمک کرد.
گردآوری این شاخص عمدتاً از طریق یک نظرسنجی آنلاین انجام می شود. که تقریباً 1000 متخصص در حمل و نقل بین المللی به آن پاسخ داده اند.
مهم است بدانید که ارزیابیها در LPl بینالمللی از سوی پاسخدهندگان خارج از کشور مورد ارزیابی انجام میشود. بنابراین، پاسخ ها منعکس کننده “دوستانه لجستیکی” یک کشور است که توسط متخصصان حمل و نقل خارج از کشور درک می شود.
به همان اندازه مهم است که درک کنیم که LPI بر ادراک حمل و نقل بار از عملکرد در امتداد شش بعد عملگرایانه متکی است. به این ترتیب ارزیابی ذهنی و نه عینی از عملکرد لجستیک باقی می ماند.
LPI یک پیمایش است
LPI یک پیمایش است و به این ترتیب روش در معرض خطای نمونه گیری و سوگیری لنگر انداختن (که عمل مبتنی بر قضاوت بر یک نقطه مرجع آشنا است). معیار ارزیابی کشورها در مجموعه مرجع جغرافیایی یا اقتصادی آنها ممکن است تصوری از عملکرد پایین تر یا برتر ایجاد کند. یک کشور در یک گروه لنگرگاه موفق ممکن است بدتر از دیگری با عملکرد مشابه، تنها به دلیل مجموعه های مرجع متفاوت آنها در نظر گرفته شود.
محدودیت های محیطی و جغرافیایی منبع بالقوه دومی برای تعصب ایجاد می کند. LPI منعکس کننده دیدگاه بخش خصوصی جهانی در مورد چگونگی اتصال کشورها در سطح جهانی از طریق دروازه های تجاری اصلی خود است. بنابراین ممکن است تغییرات در سطح کشور را به طور کامل نشان ندهد. به عنوان مثال، یک امتیاز LPI پایین ممکن است منعکس کننده مشکلات دسترسی در خارج از کشور برای کشورهای محصور در خشکی و ایالت های جزیره کوچک باشد.
تفسیر نمرات LPI
کشورهایی که در سطوح عملکردی مشابهی قرار دارند ممکن است رتبههای متفاوتی داشته باشند، بهویژه در محدوده درآمد متوسط و پایین کشور. برای محاسبه خطای نمونهگیری بالقوه و دامنه اعتبار محدود LPI، امتیازات LPI با فاصلههای اطمینان تقریبی 80 درصد نسبت به خطای استاندارد نمرات LPI در همه پاسخدهندگان محاسبه میشود. این فواصل اطمینان باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود. آیا تغییر در نمره یا تفاوت بین دو نمره از نظر آماری معنی دار است یا خیر.
کشورهایی که توسط تعداد کمی از پاسخ دهندگان ارزیابی شده اند. مانند سوئد، نروژ، بحرین، نیوزیلند، و اتیوپی معمولاً فواصل اطمینان زیادی بین مرزهای بالا و پایین امتیازات LPI دارند. اینها ممکن است به حدود 20 رتبه بین مرزهای رتبه بالا و پایین ترجمه شوند.
به عنوان مثال، کاهش رتبه فنلاند از رتبه سوم در سال 2012 به رتبه 24 در سال 2014 در بازه های اطمینان دو سال باقی مانده است. بنابراین، از نظر آماری معنی دار نیست و نمی توان آن را به عنوان یک تغییر معتبر در عملکرد حمل و نقل آن تفسیر کرد.
از این رو، نمرات LPI و بهویژه رتبههای LPI باید با احتیاط تفسیر شوند. زیرا پاسخهای آمادهای به سؤالاتی که معمولاً توسط سیاستگذاران مطرح میشوند مانند «چگونه» یا «چرا» ارائه نمیدهند. برای این منظور، به بررسی های دقیق تری نیاز است تا بتوان «پشت LPI» را دید.
حمل و نقل بین المللی خلیج فارس ریل
حمل ریلی و جاده ای به آسیای میانه و روسیه
دارای دفاتر فعال در مشهد ، سرخس ، اینچه برون، تهران و بندرعباس
صفحه لینکدین این شرکت